§ 1 [Postanowienia ogólne]

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa sposób zbierania, przetwarzania  
    i przechowywania danych osobowych Użytkownika korzystającego Platformy szkoleniowej 

  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika Platformy szkoleniowej jest spółka PragmatIQ Doradztwo Transakcyjne i Podatkowe Szymkowiak spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Grunwaldzkiej 107, 60-313 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000934682, REGON: 389620327, NIP: 7792529204, (dalej zwana: Administratorem).

  3. We wszelkich sprawach związanych z Polityką Prywatności, w szczególności  
    w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się  
    z Administratorem w następujący sposób: 
  • drogową mailową, pisząc na adres: kontakt@pragmatiq.pl,  
  • listownie, pisząc na adres siedziby Administratora,  
  • telefonicznie, pod numerem: 61 8 618 000. 

 

§ 2 [Zasady i cele przetwarzania danych osobowych]

  1. Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju oferowanych Usług, dostępnych za pośrednictwem Platformy szkoleniowej oraz poszczególnych jej funkcjonalności, a także do promowania tych Usług oraz przekazywania informacji handlowych i marketingowych. 

  2. Przeglądanie zawartości Platformy szkoleniowej nie wymaga podawania danych osobowych.

  3. Dla celów zawarcia Umowy przez Użytkownika, będącego Konsumentem, wymagane jest podanie następujących danych:
    a) imię i nazwisko,
    b) adres e-mail,
    c)numer telefonu,
    d) adres rozliczeniowy (do umieszczenia na fakturze).

  4. Dla celów zawarcia Umowy przez Użytkownika, będącego Przedsiębiorcą, a także dla celów wystawienia faktury VAT, wymagane jest podanie następujących danych:
    a)
    imię i nazwisko,
    b) adres e-mail,
    c) numer telefonu,
    d) nazwa firmy,
    e) adres firmy,
    f) numer NIP.

  5. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:  
    a) rejestracji Konta Użytkownika, weryfikacji tożsamości Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z Konta Użytkownika – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);  
    b) rejestracji Użytkownika na webinary i kursy online oraz realizacji usług z tym związanych, m.in. dostarczania Użytkownikowi treści edukacyjnych oraz materiałów szkoleniowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 
    c) promowania przez Administratora usług i działalności poprzez kierowanie do Użytkownika informacji handlowych i marketingowych (dalej zwanych: „Newsletterem”) o nowych webinarach, kursach, wydarzeniach i promocjach, których podstawą przetwarzania jest uprzednie wyrażenie przez Użytkownika zgody na otrzymywanie takich powiadomień (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);  
    d) komunikacji z Użytkownikiem w celu dostarczeniu mu niezbędnych informacji oraz badania satysfakcji klientów i określenia jakości obsługi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);  
    e) w celach analitycznych i statystycznych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na prowadzeniu weryfikacji aktywności Użytkownika i jego preferencji dla optymalizacji usług oraz stosowanych funkcjonalności Platformy szkoleniowej, jak również w celach archiwalnych i bezpieczeństwa (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
    f) ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na ochronie jego praw, a także w celu wypełnienia zasady rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

  6. W każdym z wymienionych powyżej przypadków podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia Umowy lub skorzystania z innych usług oferowanych przez Usługodawcę, a także z funkcjonalności Platformy szkoleniowej. 

  7. Podstawą kierowania do Użytkownika informacji, o których mowa  
    w ust. 5 lit. c powyżej, w drodze elektronicznej, poprzez używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących jest uprzednie wyrażenie na to zgody przez Użytkownika (art. 398 ust. 1 ustawy prawo komunikacji elektronicznej). 

  8. Zbierane przez Administratora dane osobowe  
    a) przetwarzane w wyraźnie określonych celach i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,  
    b) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane, 
    c) przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania. 

  9. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO).  

§ 3 [Pliki cookies]

  1. Platforma szkoleniowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 

  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: 
    a) dostosowania zawartości stron internetowych Platformy szkoleniowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Platformy szkoleniowej  
    i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, 
    b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Platformy szkoleniowej korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, 
    c) utrzymania sesji Użytkownika Platformy szkoleniowej (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Platformy szkoleniowej ponownie wpisywać loginu i hasła. 

  3. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies  
    w urządzeniu końcowym Użytkownika.  

  4. Użytkownicy Platformy szkoleniowej mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Platformy szkoleniowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 

§ 4 [Okres przetwarzania danych osobowych]

  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym dana osoba pozostaje aktywnym Użytkownikiem Platformy szkoleniowej (posiada Konto Użytkownika), a po tym czasie przez okres niezbędny do zachowania zgodności z przepisami prawa, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. 

  2. Dane osobowe niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy przetwarzane będą do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych Usługodawcy z tytułu zawartej Umowy. 

  3. Po wykonaniu Umowy, w zakresie danych niezbędnych do jej zawarcia i realizacji, Użytkownik nie ma możliwości żądania sprostowania przekazanych danych, jak również nie jest uprawniony do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także nie może domagać się usunięcia danych osobowych aż do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych Usługodawcy z tytułu zawartej Umowy. 

  4. W przypadku rozwiązania Umowy przed jej wykonaniem, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte lub poddane anonimizacji, chyba że dalsze przetwarzanie danych będzie uzasadnione powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 

  5. Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania udzielonej zgody z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych, którego dokonano przed tym wycofaniem. 

§ 5 [Informacje o przetwarzaniu]

  1. Dane osobowe w zależności od celu przetwarzania mogą zostać ujawnione:
    a) podmiotom powiązanym z Administratorem,  
    b) podmiotom współpracującym z Administratorem, w zakresie niezbędnym do realizacji Usług, w tym: 
    i. podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne do obsługi webinarów, kursów onlineNewslettera
    ii. podmiotom obsługującym płatności internetowe, 
    iii. podmiotom zapewniającym infrastrukturę techniczną strony internetowej,  
    iv. podmiotom świadczącym usługi kuriersko-pocztowe. 

  2. Dane, o których mowa powyżej, udostępnione będą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wyłącznie w celu świadczenia Usług. 

  3. W procesie przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania. 

  4. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.  

§ 6 [Prawa osób, których dane dotyczą]

  1. Użytkownik ma prawo do: 
    a) dostępu do treści swoich danych osobowych, 
    b) sprostowania danych, 
    c) usunięcia danych, 
    d) ograniczenia przetwarzania danych, 
    e) przenoszenia danych, 
    f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, 
    g) wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.  

  2. Użytkownik ma także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa 

  3. Za realizację praw, o których mowa w niniejszym paragrafie, jest odpowiedzialny Administrator.  

  4. Osoba, której dane dotyczą, może realizować swoje prawa u każdego z podmiotów,  
    o których mowa w ust. 3 powyżej. 

§ 7 [Postanowienia końcowe]

  1. Pojęciom pisanym wielką literą w niniejszej Polityce Prywatności przydaje się znaczenie, jakie zostało im nadane w Regulaminie korzystania z Platformy szkoleniowej. 

  2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce Prywatności w każdym czasie, w szczególności wynikających ze zmian technicznych oraz funkcjonalnych Platformy szkoleniowej. 

  3. O wszelkich zmianachPolityce Prywatności Użytkownik zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny na Platformie szkoleniowej. 

  4. Zmiany niniejszej Polityki Prywatności odnoszą skutek na przyszłość – od daty ich wejścia w życie.