§ 1 [Postanowienia ogólne]
-
Niniejsza Polityka Prywatności określa sposób zbierania, przetwarzania
i przechowywania danych osobowych Użytkownika korzystającego z Platformy szkoleniowej. - Administratorem danych osobowych Użytkownika Platformy szkoleniowej jest spółka PragmatIQ Doradztwo Transakcyjne i Podatkowe Szymkowiak spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Grunwaldzkiej 107, 60-313 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000934682, REGON: 389620327, NIP: 7792529204, (dalej zwana: „Administratorem”).
- We wszelkich sprawach związanych z Polityką Prywatności, w szczególności
w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się
z Administratorem w następujący sposób:
- drogową mailową, pisząc na adres: kontakt@pragmatiq.pl,
- listownie, pisząc na adres siedziby Administratora,
- telefonicznie, pod numerem: 61 8 618 000.
§ 2 [Zasady i cele przetwarzania danych osobowych]
-
Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju oferowanych Usług, dostępnych za pośrednictwem Platformy szkoleniowej oraz poszczególnych jej funkcjonalności, a także do promowania tych Usług oraz przekazywania informacji handlowych i marketingowych.
-
Przeglądanie zawartości Platformy szkoleniowej nie wymaga podawania danych osobowych.
- Dla celów zawarcia Umowy przez Użytkownika, będącego Konsumentem, wymagane jest podanie następujących danych:
a) imię i nazwisko,
b) adres e-mail,
c)numer telefonu,
d) adres rozliczeniowy (do umieszczenia na fakturze). - Dla celów zawarcia Umowy przez Użytkownika, będącego Przedsiębiorcą, a także dla celów wystawienia faktury VAT, wymagane jest podanie następujących danych:
a) imię i nazwisko,
b) adres e-mail,
c) numer telefonu,
d) nazwa firmy,
e) adres firmy,
f) numer NIP. - Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:
a) rejestracji Konta Użytkownika, weryfikacji tożsamości Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z Konta Użytkownika – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) rejestracji Użytkownika na webinary i kursy online oraz realizacji usług z tym związanych, m.in. dostarczania Użytkownikowi treści edukacyjnych oraz materiałów szkoleniowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) promowania przez Administratora usług i działalności poprzez kierowanie do Użytkownika informacji handlowych i marketingowych (dalej zwanych: „Newsletterem”) o nowych webinarach, kursach, wydarzeniach i promocjach, których podstawą przetwarzania jest uprzednie wyrażenie przez Użytkownika zgody na otrzymywanie takich powiadomień (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
d) komunikacji z Użytkownikiem w celu dostarczeniu mu niezbędnych informacji oraz badania satysfakcji klientów i określenia jakości obsługi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) w celach analitycznych i statystycznych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na prowadzeniu weryfikacji aktywności Użytkownika i jego preferencji dla optymalizacji usług oraz stosowanych funkcjonalności Platformy szkoleniowej, jak również w celach archiwalnych i bezpieczeństwa (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f) ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na ochronie jego praw, a także w celu wypełnienia zasady rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). - W każdym z wymienionych powyżej przypadków podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia Umowy lub skorzystania z innych usług oferowanych przez Usługodawcę, a także z funkcjonalności Platformy szkoleniowej.
- Podstawą kierowania do Użytkownika informacji, o których mowa
w ust. 5 lit. c powyżej, w drodze elektronicznej, poprzez używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących jest uprzednie wyrażenie na to zgody przez Użytkownika (art. 398 ust. 1 ustawy prawo komunikacji elektronicznej). - Zbierane przez Administratora dane osobowe są:
a) przetwarzane w wyraźnie określonych celach i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
b) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
c) przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania. - Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO).
§ 3 [Pliki cookies]
-
Platforma szkoleniowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
-
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Platformy szkoleniowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Platformy szkoleniowej
i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Platformy szkoleniowej korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
c) utrzymania sesji Użytkownika Platformy szkoleniowej (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Platformy szkoleniowej ponownie wpisywać loginu i hasła. - W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies
w urządzeniu końcowym Użytkownika. - Użytkownicy Platformy szkoleniowej mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Platformy szkoleniowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
§ 4 [Okres przetwarzania danych osobowych]
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym dana osoba pozostaje aktywnym Użytkownikiem Platformy szkoleniowej (posiada Konto Użytkownika), a po tym czasie przez okres niezbędny do zachowania zgodności z przepisami prawa, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
- Dane osobowe niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy przetwarzane będą do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych Usługodawcy z tytułu zawartej Umowy.
- Po wykonaniu Umowy, w zakresie danych niezbędnych do jej zawarcia i realizacji, Użytkownik nie ma możliwości żądania sprostowania przekazanych danych, jak również nie jest uprawniony do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także nie może domagać się usunięcia danych osobowych aż do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych Usługodawcy z tytułu zawartej Umowy.
- W przypadku rozwiązania Umowy przed jej wykonaniem, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte lub poddane anonimizacji, chyba że dalsze przetwarzanie danych będzie uzasadnione powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania udzielonej zgody z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych, którego dokonano przed tym wycofaniem.
§ 5 [Informacje o przetwarzaniu]
- Dane osobowe w zależności od celu przetwarzania mogą zostać ujawnione:
a) podmiotom powiązanym z Administratorem,
b) podmiotom współpracującym z Administratorem, w zakresie niezbędnym do realizacji Usług, w tym:
i. podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne do obsługi webinarów, kursów online i Newslettera,
ii. podmiotom obsługującym płatności internetowe,
iii. podmiotom zapewniającym infrastrukturę techniczną strony internetowej,
iv. podmiotom świadczącym usługi kuriersko-pocztowe. - Dane, o których mowa powyżej, udostępnione będą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wyłącznie w celu świadczenia Usług.
- W procesie przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.
- Dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.
§ 6 [Prawa osób, których dane dotyczą]
- Użytkownik ma prawo do:
a) dostępu do treści swoich danych osobowych,
b) sprostowania danych,
c) usunięcia danych,
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
g) wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem. - Użytkownik ma także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa.
- Za realizację praw, o których mowa w niniejszym paragrafie, jest odpowiedzialny Administrator.
- Osoba, której dane dotyczą, może realizować swoje prawa u każdego z podmiotów,
o których mowa w ust. 3 powyżej.
§ 7 [Postanowienia końcowe]
- Pojęciom pisanym wielką literą w niniejszej Polityce Prywatności przydaje się znaczenie, jakie zostało im nadane w Regulaminie korzystania z Platformy szkoleniowej.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce Prywatności w każdym czasie, w szczególności wynikających ze zmian technicznych oraz funkcjonalnych Platformy szkoleniowej.
- O wszelkich zmianach w Polityce Prywatności Użytkownik zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny na Platformie szkoleniowej.
- Zmiany niniejszej Polityki Prywatności odnoszą skutek na przyszłość – od daty ich wejścia w życie.